lördag 1 november 2008

Sammanfattning av oktober månad

Trots att Oktober varit rätt grå och regnig många dagar har denna månad ändå bjudit på en del soliga dagar då man kunnat ta underbara löpturer. Idag 1 november är det till exempel underbart väder och strålande sol (iaf här på Söder) och jag har varit ute på en timmes konditionspass, gått, sprungit och hoppat hopprep. Underbart! Avslutade med lite yoga här hemma i lägenheten.

Tänkte att det nu är dags att sammanfatta oktober för att se hur produktiv månaden varit. Så att jag nu kan öka nivån lite inför november, månaden som för övrigt kommer att avslutas med den berömda 7-dagarsmetoden, en detox som rensar ut kroppen och som håller mig frisk. Det är sant! I våras hade jag lidit av förkylningar gång på gång, ungefär varannan vecka sedan hösten men efter denna detox som jag gjorde i april, tror jag att jag varit sjuk en gång. Så nu är det snart dags igen för att klara sig undan höstens/vinterns bakterier och virus. *peppar peppar*

Oktober träningsmånad:
Ons 1: Löpning 30"
Fre 3: Löpning 30"
Lör 4: Promenad 45" + styrka
Sön 5: Spindeln 40" + styrka
Mån 6: Cykel t. jobbet (5 km fram och tillbaka) + gym 45"
Tis 7: Cykel t. jobbet + simning 1000 m
Tors 9: Spinning 35"
Lör 11: Löpning 40" (mycket backar)
Sön 12: Hathayoga 75"
Mån 13: Cykel t. jobbet
Tis 14: Cykel t. jobbet + BodyPump 60"
Ons 15: BodyToning 60"
Sön 19: Spinning 30" + Core 30"
Mån 20: Yoga 75"
Tis 21: Mage 10" (1:1)
Ons 22: Löpning 30" + Mage 10" (1:2)
Tors 23: Afroaerobics 30" + gym 30"
Lör 25: Löpning? (anteckningslucka) + Mage 10" (1:3) + Yoga 20"
Mån 27: Mage 10" (1:1) + Hathayoga 20" + benstyrka
Ons 29: Mage 10" (1:2)
Tors 30: Box 60"
Fre 31: Gym 60"

Mage som jag benämner 1:1, 1:2 osv. är en DVD som jag fått med i en tidning av iFORM som har ett superbra magprogam där det är tre nivåer och 3 program på varje nivå. Jag håller nu på med nybörjar nivån, som man alltså ska köra tre gånger i veckan för att få starka magmuskler. Tycker faktiskt att jag börjar känna mig starkare. Har gått lite dåligt med simningen men ska ta tag i det nu i november.

Just nu börjar jag känna mig lite nervös inför Vasan. Anja, hur ska vi klara den egentligen??

Inga kommentarer: