söndag 19 april 2009

Cykelshopping!


Nu har jag inhandlat världens finaste cykel. Jag vet att man inte får säga det men bäst är den för att den är i GULD. Vilken vinnarcykel! Köpte den igår på Jarla Cykel & Sport, bra butik med bra service. Det är en Trek 7.2 FX och den fick lös på ca 5500 kr. Cyklade hem den idag och den var helt fantastisk! Det kändes som att flyga fram i uppförsbackarna och jag ser verkligen fram emot att få börja träna med den. Eftersom jag tycker att det är viktigt med bra utrustning investerade jag samtidigt i ett par bra cykelskor, vattenhållare, lås, hjälm, cykeldator och handskar. Har hört att fingrarna kan domna om man inte har handskar med gele i eftersom det är så statiskt för händerna. Det lät inte trevligt så jag tänkte att det var lika bra att börja kittad från början!

Var sen ute och sprang i det härliga vädret, är fortfarande inte helt överens med min Nike + men lyckades logga tre rundor på totalt 5 km, saknades ca 2 km där Anna hade min iPod istället. Nu börjar lilla Minin att springa :)

Over & Out
/Stolt cykelägare

http://www.trekbikes.com/images/bikes/2009/large/72fx_gold.jpg

Inga kommentarer: