lördag 23 maj 2009

Fotinflammation

Pga en pågående stegtävling på jobbet (som jag själv startare - snacka om att kasta sig själv i ormgropen) så har jag lyckats gå sönder mina fötter. Körde på hårt med löpning/cykling/klättring och lite squash, plus att hag gick minst 20 000 steg om dagen. Detta resulterade i att min högra häl brakade samman.. :(

Gick till sjukgymnasten som är toppenbra och hon startade igång blodcirkulationen i benen igen och sen fick jag gå på Voltaren i fem dagar och får endast cykla och simma. Men på tisdag är det Vårruset och hon sa att jag nog kan ta mig runt fem kilometer om jag inte använder benen innan dess genom gång o löpning.

Cyklade dock till Åland över Kristi Himmelsfärd. Blev fyra mil över Åland på ditvägen, men imorgon söndag räknar vi med att även cykla hem från Norrtälje. Blir spännande 12 mil!

Inga kommentarer: