tisdag 23 september 2008

Cykelvecka - bad biking day!

Denna vecka kör jag en offensiv på cykelfronten, eftersom jag vet att jag har så mycket på jobbet att jag osannolikt kommer att hinna/orka träna på kvällen när jag kommer hem. Det känns som att det börjar gå bättre rent orkesmässigt, jag cyklar om fler medcyklister ;-) och det är härligt med musik i öronen - generellt.

Sedan finns det sådana dagar som idag, när det är kallt och pestigt ute klockan kvart i sju på morgonen, punka på däcket, pumpen trillar ur väskan mitt i brantaste uppförsbacken, plinkan LOSSNAR från ringklockan vilket resulterar i att man måste skrika "hallå!" till tre hundrastare i bredd i hagaparken, vilket i sin tur resulterar i att de inte hör att man kommer, vilket i sin tur resulterar i - det kan man väl ganska lätt räkna ut, men jag vill inte gå in på detaljer, då det kan uppröra vissa djurrättsaktivister. Inte var jag glad i alla fall...

På banken har jag mitt omklädningsrumsnätverk av sportiga tjejer som cyklar eller springer till jobbet och som ses och pratar litet strunt på morgonen medan vi sminkar och klär oss för arbetsdagen. Trevligt, och ett bra pepp för att verkligen komma iväg klockan 7 även om "luddiga bebisen" har varit ovanligt morgonpigg.

Två dagar avverkade, och jag härjar på. Det var länge sedan jag sprang ut nu, det börjar bli dags. Tror att Towes resultat på Bellmansstafetten knyckte till mitt självförtroende litet, men jag borde i stället se det som en morot. Här skall springas intervaller. Just det.

Inga kommentarer: