fredag 5 september 2008

Nu har jag bestämt mig!

Igår tog jag ännu en löprunda i Sofo, det är faktiskt ganska bra, finns en del backar o trappor som man kan öka flåset i och det är ju mysigt att springa vid vattnet. Nackdelen är att den enbart blir springa på asfalt - no me gusta.

Men igår när jag sprang tog jag i alla fall beslutet att såhär kan jag inte hålla på! Mina löpskor har sedan januari någon gång varit i behov av att dö, och nu känner jag att jag inte kan vänta till nästa lön, vilket var tanken, utan att det måste bli ett par nya skor. De jag har nu har nämligen inte något tyg alls kvar i hela hälen och jag får skavsår av de varenda gång jag springer. Så på lördag innan jag sticker ut till Sollentuna ska jag ta mig till löplabbet och köpa ett par nya skor.

Jag var inne där o frågade efter de här ipod skorna och det verkade ju häftigt, men jag vill nog gärna hålla mig till Asics eftersom jag älskar de skorna mest. Det fanns dock en sula som man kunde lägga i där man kunde placera det här chippet. Tyvärr dyr. Men hur funkar det egentligen? Är det som en vanlig stegmätare? Jag blir skeptisk.

Ser fram emot en första löptur i nya skorna på lördag!

Inga kommentarer: