söndag 19 oktober 2008

En dunderfrukost

Denna vecka har bestått av två styrkepass (pump & toning) och ikväll blir det ett löppass eller spinningpass. Men det bästa är att jag nu börjat äta dunderfrukostar så att jag ska få massa energi och bra saker i mig. Här är receptet på min dunderfrukost:

Towes dundergröt
Havregrynsgröt kokad på (fiber)havregryn och vatten med lite salt
Häll i vaniljsocker efter smak
När det är ca 2 min kvar, stoppa en näve frysta hallon eller blåbär
Toppa gröten med en fröblandning* och 2 msk vaniljyoghurt
Mums!

Towes alternativa dundergröt
Gröten kokas som vanligt
Häll i kanel och kardemumma efter smak
Skär i ett äpple (utan skal om man är allergiker som jag)
Toppa gröten med en fröblandning* och 2 msk vaniljyoghurt

*Fröblandning:
pumpafrön
solroskärnor
svarta sesamfrön
vita sesamfrön
krossat linfrö

Inga kommentarer: