måndag 13 oktober 2008

Skämsveckor - rapportperiod...

Träffade Towe igår och hon påpekade att det har varit tyst från mig ett tag...Fy skäms, men dessa veckor är verkligen inte att leka med och det är helt omöjligt att ladda om för en löprunda när man, sent som en sommarkväll, väl kommer hem. Och dessutom kommer hem till två småkryp som man inte har sett på hela dagen och som bara vill KRAMAS! Detta är vardagspussel på hög nivå, i synnerhet den här tiden på året, när man inte kan springa ut vid nio tiden på grund av MÖRKER. Towe, den stollan, verkar tycka att det är ok att springa i Vita bergsparken efter mörkrets inbrott (gör aldrig om det!!!), personligen vågar jag inte springa i trygga Edsviken efter bolibompa-tid för jag är så mörkrädd.

Så, hur löser vi detta med träning under höst/vinter och i kombination med LIVET? Min plan ser ut som så här:

Ø En kväll i veckan kan jag åka till simhallen; den har öppet till 10 och är nu nyrenoverad och förmodat underbar.

Ø Pilates kan jag alltid köra en halv timme ett par gånger i veckan för core musklerna. Den är flexibel och apjobbig!

Ø Löpning får ske en gång på helgen, en gång på lunchen och en kväll får jag faktiskt komma hem i sådan tid att jag hinner. Alternativet är att springa två gånger och längre. Två timmar löpning i veckan är inte orimligt.

Ø Cykling, den får nog avvakta tills det börjar våras igen.

Det som återstår är således…

Ø Gymmet! Det finns på jobbet, det är alltid tillgängligt (på luncherna, innan man går hem etc.) och det är MYCKET ekonomiskt. Nackdelen? Det är TRÅKIGT! Mitt mål får bli att hitta någon övning i gymmet som jag tycker är kul, för styrketräning går bara inte. Stirra in i en vägg, eller en spegel, och lyfta hantlar, bläää!

Okej, så nu har jag en plan. Och den börjar idag. 4 träningspass denna vecka, annars får jag gå in på mitt rum tills jag har blivit snäll. Jag lovar att berätta hela sanningen om min mål uppfyllelse…To be continued.

Inga kommentarer: