torsdag 23 oktober 2008

Heja Djurgårn!

I tisdags gjorde jag det. Äntligen! Det var såååå härligt, luften var underbar att andas, benen kändes förhållandevis lätta och vyerna var mmmm.

Jag fick till det genom att sticka iväg direkt efter jobbet, innan jag tog tåget hem. På så sätt kan jag springa innan middagen, och behöver inte vara 1) superhungrig och därmed svag eller 2) proppmätt och därmed håll eller 3) mörkrädd på grund av sent när jag springer ut. Dessutom - stor bonus! - får jag springa på kungliga djurgården, fino.

Sträckan blev ca 6 km, tiden ca. 35, så det finns fortfarande en hel del att göra på hastighetsfronten, men det visste jag ju innan. Skall återuppta intervallövningarna snarast. Nu är jag bara supersugen att springa igen. Kanske i morgon?

Känns härligt att vara tillbaka.

Inga kommentarer: